Aku rasa tak adil ja dunia kalau aku buat baik. Aku nak ceritakan masalah aku kali ini. Hidup macam kucar-kacir sedikit demi sedikit. Apa yang aku inginkan, semuanya memerlukan urat dawai, otak robot dan jiwa seteguh karang untuk mencapainya. Memang payah nak dapat apa yg aku inginkan. Bukan mudah bagai kau nyanyi ABC atau kau petik jari. Setiap aku berdoa banyak-banyak, aku tunaikan solat mmg harus ada musibah datang. Mcm aku serik nak buat baik. Maaf, aku semacam tak beriman. Tapi, ini mmg hakikat pada aku. Kalau aku buat baik, ada-ada ja benda buruk dibalas kat diri aku. Niat yg baik, tentu timba balik dgn buruk. Aku bukan mgharapkan balasan yg setimpal utk apa aku buat. Tapi, mmg tak ada peluang pun aku nak kecapi yg baik. Aku tau, bersabar itu penting. Tapi, sabar itu ada limit. Aku tak dapat nak buat lakonan lagi. Apa lah dunia ? Kalau ya pun, jgn la bagi buruk suma kat aku. Walhal, org lain senang-senang ja dapat apa diorang nak. Boleh kasi rampas bini/laki org lagi tu. Mmg macam tak adil. Org baik-baik, mesti hidup susah. Org jahat-jahat, mesti banyak hidup snang. Tengok ja contoh terdekat kita. Mcm si pukimak Israel tu. Tak kira macam Dajjal pun, masih boleh hidup senang. Org yg miskin, terus jadi miskin. Org yg kaya, btambah kaya. Adilkah begitu ? Satu lagi cth, kalau kita bena cinta, semestinya si pasangan tak cinta sama seperti apa yg kita rasa. Uish, enak-enak ja aku cakap. Hihihik. Tapi, kbanyakan begitu. Aku rasa kan, byk kita tak bersyukur dan segolongannya mcm aku ni. Mmg tak harus hidup dlm kesenangan. Haih ! *Apa aku mengarut ni ? *