Tak Perlu.

Tak perlu direbutkan jodoh yang Tuhan dah tetapkan. Aku lebih gemar 'back off' andai tahu dia someones' belonging. Dan aku memang akan undur diri andai tahu hati dia tidak pada aku lagi. Aku memang tak suka berebut.

Kita semua punya kurang diri. Aku sendiri terlalu banyak..buat apa mau dicanang satu dunia perihal orang sedang diri sendiri kencingnya maseh serong. Bukan cara aku juga menjadi cik bedah menyelak dalam kain orang lain dan filem kan pada satu dunia..

Persaingan sihat itu nikmat. Cuma tersiratnya aku tak akan pernah pakai bomoh dan jatuhkan orang lain. Shaman???

Setiap manusia, yang Tuhan jadikan dengan kelebihan-kelebihan tertentu pasti ada sebabnya. Mungkin aku tak kaya, tapi aku ada keluarga yang hebat, kekaseh hati yang sempurna. Kalau aku dengkikan kelebihan orang lain sama seperti aku bencikan ciptaan Tuhan. Dan aku tak gila untuk benci apa yang Tuhan dah cipta. Sebab Dia maka adanya aku..

Apa yang terjadi itu antara aku dan manusia-manusia. Tak ada kaitan dengan yang lain. Timbang rasa, rasional perlu ada. Kenapa mau ditambah manusia pembenci kalau cukup ada aku yang seorang ni..