Limau Mandarin Menjelangnya Gong Xi Fa Chai

Lecturer mandarin clas bagi limau mandarin aritu. Tapi, sampai hari ni aku tak jamah pun. Nak menyelak plastik tu pun tak. Sememangnya aku rasa alergik dan kurang berminat untuk menyentuh mana-mana spesis buah buat masa ni. Terutamanya buah-buah limau. Kurang enak & mengasyikkan. Tak terfikir pun bayangan buah tu dalam minda kognitif aku. Hobi tidur aku memang jayanya kot untuk aku menganalisa balik. Memang aku tak nafikan limau ni mmg banyak kandungan vitamin C & nilai kalsium yang tinggi yg dapat cegah cancer, mrangsangkan pgaliran darah serta mengelakkan pereputan gigi dan osteoporosis. Tapi aku mmg lemau la nak makan limau ni. Bengap sungguh. Poyo kan aku? Tak jaga kesihatan langsung. Sering jugak aku terdengar orang nak minum jus-jus buah tetiap pagi. Oh, bertuahnya aku dapat minum jus mcm korang. Tapi memandangkan sikap kemalangan aku, aku tak bernafsu pada buah limau. Haha. Mdm Poh, duibuqi (sorry). Gong Xi-Gong Xi madam~

p/s utk Mdm. Poh : Kalau saya mkn limau ni, agak-agak boleh tak saya fasih nak cakap mandarin pasni tak madam? HAHA. Imiginasi yg terlampau aku pagi ni :P